|   | 
           
            Om projektet
            Hvordan former man sin egen skæbne i slutningen af 1800-tallet, 
              hvis man er uægte barn fra fattiggården - eller den 
              temperamentsfulde søn af en storbonde? 
            I Frilandsmuseets banebrydende virtuelle rollespil Mulighedernes 
              Land? påtager spillerne sig roller som piger og drenge 
              på kanten af voksenlivet i slutningen af det 19. århundrede 
              - forskellige mennesker fra forskellige miljøer, som alle 
              skal træffe valg - og finde deres egen vej i livet med de 
              muligheder og begrænsninger, som datiden gav. 
              Med mobiltelefon og GPS i hånden får spillerne adgang 
              til et virtuelt lag af oplevelser, der er lagt hen over Frilandsmuseets 
              fysiske miljøer. De rejser tilbage i tiden og kan interagere 
              med museets bygninger, landskaber og genstande på en helt 
              ny måde. Rundt om på gårdene venter forskellige 
              begivenheder, som gør spillerne i stand til at vinde og tabe 
              point alt efter hvordan de agerer. Med opmærksomhed, eftertænksomhed 
              og samarbejde kan spillerne selv være med til at skabe deres 
              egen succes og fuldføre deres mission. 
            Med Mulighedernes Land? er Frilandsmuseet blandt de 
              første i Danmark, der til fulde udnytter den mobile lærings 
              muligheder ved at koble virtuelle roller med et fysisk miljø. 
              Mulighedernes Land? rykker netværksspillet ud 
              i det fysiske miljø, lader museumsmiljøerne og genstandene 
              indgå i et spil, og ansporer til læring gennem bevægelse. 
              Der skabes en engagerende læringsoplevelse, der udfordrer 
              og involverer spillerne. 
              Mulighedernes Land? bygger på princippet om at 
              give bestemte brugere bestemt information afhængig af brugerens 
              fysiske færden - i dette tilfælde kontekstbaseret kulturinformation. 
              Bagved spillet ligger en generel rollespils platform, der giver 
              andre institutioner og organisationer mulighed for at koble sig 
              på og anvende platformen med deres egne specifikke lokationer 
              og temaer. 
              Spillet introduceres på Frilandsmuseet i april 2007 og henvender 
              sig primært til elever i folkeskolens ældste klasser. 
            Kontakt os
            Højskolevej 17, 2800 Lyngby 
              Tlf: 3347 3857  
              Mail: uvfri@natmus.dk 
            Projektet er udviklet af
            Indhold: Nationalmuseet/Frilandsmuseet 
              Koncept og design: Tripledesign 
              Teknologi: Euman - LifePilot 
             
           | 
            | 
           
            
           |